CREA. Community of Research on Excellence for All.

El 1991 vam crear un Centre de Recerca pel qual no existia una normativa jurídica a Espanya i Catalunya i que trencava amb totes les cadenes feudals de les nostres universitats. La fundació del CREA es va fer seguint les orientacions de la comunitat científica internacional, aconsellats per les millors universitats del món així com per alguns dels seus principals autors com Robert Merton, creador de la sociologia de la ciència. Aquest èxit va fer possible que es desenvolupés una normativa a la què es va acollir el propi CREA així com un nombre creixent de Centres de Recerca. El CREA va néixer a la Universitat de Barcelona (Catalunya, Espanya) amb l’objectiu de generar una recerca científica capaç d’identificar teories i pràctiques superadores de desigualtats i formar professionals de la màxima excel·lència docent i investigadora, provinents de diferents ètnies, gèneres, edats i classes socials. Aleshores, el CREA va aconseguir el seu primer repte: crear un centre obert, divers, interdisciplinari i ètic.

El 2015, reunits en assemblea, els i les membres de CREA van decidir transformar-se, passant de ser un Centre de Recerca a una comunitat de recerca en el marc de la comunitat científica internacional. Aquesta comunitat està composta per membres de grups de recerca i persones investigadores d’una creixent diversitat de disciplines i països. Algunes d’elles pertanyen a l’antic centre de recerca CREA i d’altres, a grups de recerca que no ho són, continuant amb l’apertura que sempre ha caracteritzat el grup. Amb aquesta transformació, es pretén apostar per una societat canviant, com el propi CREA, avançant cap a l’ excel·lència científica i humana a l’abast i per tothom.