El 16 d’agost passat la Fundació alemanya Falling Walls anunciava oficialment la llista de guanyadors candidats al premi ‘Avance Científic de l’any 2023’ que es lliurarà a Berlín el 9 de novembre. Un jurat d’alt nivell ha valorat més de 1.000 candidatures i guardonat 10 finalistes als àmbits de Ciències de la Vida, Ciències Físiques, Enginyeria i Tecnologia, Ciències Socials i Humanitats, Art i Ciència i Ciència i Gestió de la Innovació.

El científic  Ramón Flecha ha estat elegit entre les 10 millors contribucions internacionals a la categoria de Ciència i Gestió de la Innovació. El jurat ha destacat la seva aportació científica a la co-creació del coneixement ia l’impacte social en projectes com ara ALLINTERACT (Comissió Europea, Horitzó 2020). El professor Flecha, catedràtic emèrit de la Universitat de Barcelona i DAAD Gastprofessor a la Universitat de Würzburg, Alemanya, ha coordinat el grup d’experts de la Comissió Europea que han desenvolupat els criteris d’impacte social que regeixen a totes les ciències del Programa Marc de Investigació.

La Fundació Falling Walls té com a missió facilitar que els científics comparteixin els seus coneixements amb un públic tan ampli com sigui possible, generant un pensament i un impacte social i geogràficament inclusius. El President del Patronat de la Fundació Falling Walls, Jürgen Mlynek, va voler agrair a tots els guardonats el seu vigor científic i la seva persistència per trencar els murs cap a nous descobriments dels quals tots ens beneficiarem.