La Dra. Dominique Roe-Sepowitz, Associate Professor de Treball Social en l’Arizona State University (ASU) i directora de la Office of Sex Trafficking Intervention Research Center de ASU, ha realitzat una visita a CREA amb el propòsit de conèixer les línies de recerca desenvolupades pel centre relacionades amb la socialització preventiva de la violència de gènere, el tràfic d’éssers humans amb finalitats d’explotació sexual i l’impacte social de la recerca.

(durant) En la seva visita, es van compartir les contribucions del projecte de recerca I+D END-TRAFFICKING. Canvis i innovacions socials en la prevenció i reducció de la tracta de dones amb finalitats d’explotació sexual, dirigit per la Dra. Lídia Puigvert, juntament amb les recerques sobre tràfic d’éssers humans amb finalitats d’explotació sexual desenvolupades en la Office of Sex Trafficking Intervention Research Center, Arizona State University. Aquest centre lidera projectes de recerca i programes socials innovadors a EUA per a la prevenció i superació del tràfic d’éssers humans amb finalitats d’explotació sexual, en col·laboració amb institucions dels estats d’Arizona i Nevada, i organitzacions socials. La Dra. Dominique Roe-Sepowitz és Founding Board Member de la National Research Consortium on Commercial Sexual Exploitation d’Estats Units, membre de l’Arizona Human Trafficking Council, membre Editorial Board de la revista científica Violence Against Women i Managing Editor del Journal of Human Trafficking.

Aquesta visita genera noves oportunitats de col·laboració internacional per contribuir, des de les evidències científiques, a prevenir el tràfic d’éssers humans amb finalitats d’explotació sexual i avançar en la superació d’aquesta greu desigualtat de gènere i vulneració dels drets humans.