13 de Juny 2016

A diferència de la majoria de periodistes, que estan tenint una actuació molt professional i ètica informant de la lluita de les víctimes contra la violència de gènere a les universitats, el 13 de juny del 2016 va haver una molt petita part que van difondre unes mentires contra el CREA  aconseguint acabar d’arrel amb una campanya molt massiva contra la reincorporació del catedràtic JdM a la UB, que en aquell moment s’estava duent a terme pels estudiants demanant la seva expulsió de la Universitat de Barcelona. La campanya promoguda des de Change.org  i encapçalada per l’Assemblea Socioeconómiques UB, sota el lema “La teva indiferència és complicitat. No permetem l’assetjament sexual a la universitat”, van aconseguir arribar a les mil signatures en només tres dies (superant-les després). Aquest dia els assetjadors sexuals de la universitat ho van celebrar ostentosament, mentres les víctimes de la violència masclista de les nostres universitats eren revictimitzades. Prèviament, al 2014, ja s’havia dut a terme una campanya per part dels estudiants per demanar l’expulsió de l’anomenat catedràtic de la Universitat de Barcelona.

Per aconseguir aquest objectiu, qualsevol mentida servia. Alguns mitjans van difondre els atacs d’un home que explicava amb detall el que havia viscut com membre del CREA i no només mai havia estat membre sinó que la majoria ni tan sols el coneixem.  La directora de CREA va convocar una roda de premsa el 13 de juny del 2016 per esclarir com mebres de CREA estaven sent objecte d’una campanya d’assetjament pel seu posicionament públic contra la violència de gènere, alguns/es periodistes van informar d’aquest fet en el seus respectius mitjans, altres van donar veu als assetjadors/es. A continuació  es pot consultar la difamació patida per membres de CREA, una cronologia des del 1991 fins avui sobre els fets més significatius del posicionament de CREA en contra de la violència de gènere a la Universitat de Barcelona, i la solidaritat tant de membres de la comunitat científica internacional com d’associacions, col·lectius, xarxes, familiars, ex membre de CREA, professionals, etc.