El passat dimecres, 26 d’octubre, Aitor Gómez, Oriol Ríos i Mar Joanpere varen assistir al Congrés anual de la American Evaluation Association a Atlanta, Georgia. Amb més de 5000 assistents de diferents països i diferents perfils, aquesta edició ha estat dedicada a millorar els programes d’avaluació, de forma interdisciplinar i explorar la forma en que el disseny i l’avaluació poden ser incorporats en els programes per la millora del medi ambient i la millora de la vida de les persones. Liderant així el debat internacional sobre avaluació de la recerca.

L’American Evaluation Association està centrada en millorar les pràctiques i mètodes d’avaluació, augmentar l’ús de l’avaluació així com la promoció de l’avaluació com una professió, i donar suport a les contribucions derivades de l’avaluació per a la generació de  teoria i coneixement per la promoció de l’acció humana efectiva. http://www.eval.org/p/cm/ld/fid=1

En aquest context, tres investigadors de CREA varen presentar en un panel els resultats del projecte IMPACT-EV, així com els criteris d’avaluació que aquest ha desenvolupat a partir del repositori d’Impacte Social, SIOR. Tant la conceptualització com els paràmetres d’avaluació, varen ser demostrats a partir de l’exemple del projecte Gender-based Violence in Spanish Universities.

La sessió va ser conduïda per la Dra. Donna Mertens, antiga presidenta de l’American Evaluation Association i Professor Emeritus – Gallaudet University, la qual va destacar davant el públic el coneixement de CREA en matèria d’avaluació de l’Impacte Social i va aportar elements imprescindibles per al debat com l’anàlisi dels intangibles o la necessitat d’involucrar els agents socials en els projectes de recerca.